Author Topic: GUI versie  (Read 6668 times)

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
GUI versie
« on: December 03, 2016, 03:29:58 pm »
Is die nieuwste versie niet meer in 32 bit te schrijven ?

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #1 on: December 03, 2016, 08:02:57 pm »
Henk,

Ik  ben overgestapt om en snellere programmeer PC. Voorheen gebruikte ik daarvoor een systeemtje met Atom D2500 processor en dat werkte erg traag.
Aangezien er gedurende de laatste +/- 5 jaar voornamelijk nog 64 systemen is verkocht en als je een prettige soundprocessing wilt gebruiken doe je dat op een snel systeem niet op een oude PC die mogelijk rekenkracht te kort komt. Dus leek het mij beter om naar 64bit over te stappen. Een tweede reden is dat de 64bit versie +/- 20% minder processor tijd vraagt.

Maar als ik je vraag goed interpreteer werk jij met 32bit? Ik kan uiteraard nog steeds 32bit compileren.
So if necessary I will comply :D

« Last Edit: December 03, 2016, 08:04:43 pm by corb »

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #2 on: December 03, 2016, 09:23:44 pm »
Hallo Cor,

Klopt, heb een redelijk oude PC waar Breakaway en ook StereoTool probleemloos op werkt maar die is inderdaad 32 bit. Zie dat er nmiddels ook stereo aan boord is dus ik dacht ga er weer eens mee aan de gang maar helaas werkt het dus niet op mijn machine...

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #3 on: December 04, 2016, 06:32:52 pm »
Goed dan zal ik komende week een 32bit GUI versie compileren en op de website plaatsen.
De consoleversie ziet er wat minder mooi uit maar is wel 32bit, je kunt het ook daar mee proberen als je direct aan de slag wilt.

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #4 on: December 04, 2016, 07:06:53 pm »
Hallo Cor, Dank je wel. De console versie heb ik inderdaad gezien en ook al even mee aan de gang geweest maar (zal aan mij liggen ) ik krijg het niet werkend.
Ik wacht op de GUI 32bit versie. Alvast mijn hartelijke dank.

Mvg Henk

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #5 on: December 07, 2016, 03:31:16 pm »
Dank je Cor, ik ga er mee aan de gang.

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #6 on: December 07, 2016, 04:47:49 pm »
@Henk,

Ik hoor graag je bevindingen. Ik heb geen idee hoeveel mensen er actief gebruik van Qmod maken maar tot op heden heeft niemand zijn ervaringen doorgegeven.

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #7 on: December 07, 2016, 05:12:52 pm »
Dat is jammer, zeker ook omdat het zo leuk is hier meer te spelen. Nog wel even een vraagje: Ik gebruik mijn PC met Qmod als aparte processor dwz dat mijn audio van een ander PC afkomstig is. Wat moet ik nu selecteren bij Selected api, is dat MMF, Direct Sound, WASAPI of WDMKS ? Het vervolg snap ik, gewoon geluidskaart selecteren en dan moet hij het doen.

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #8 on: December 07, 2016, 07:09:47 pm »
OK, even een kleine update..Heb even snel gekeken en het werkt hier ook onder XP. Stereo werkt ook prima zonder rare dingen. MPX level staat wel vrij hard en als ik die terug zet staat het nog op ruim 7%. Ik ga er na het weekend mee verder zodat ik je kan laten weten hoe hij verder klinkt. In het kwartier wat ik er mee bezig ben geweest klinkt hij nog niet zo lekker als de hardware versie...maar wordt vervolgd. Nogmaals mijn dank voor de 32bit versie.

Mvg Henk

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #9 on: December 08, 2016, 10:12:04 am »
Bedankt Henk voor je update. Ben in ieder geval blij dat het "out-of-the-box" werkt, zelfs op XP.

Het anders klinken ligt denk ik voor een deel aan de instellingen maar zeker ook aan de filters. De analoge filters waren zover ik mij kan herinneren niet bepaald vlak maar hadden op de kantelpunten rimpels waardoor je onbedoeld een soort van equalizer idee krijgt. De metingen die ik bij de digitale Qmod heb gedaan geven een frequentiekarakteristiek die vlak is binnen +/- 0.4dB. Het zal wel moeilijk te evenaren zijn hoewel dit natuurlijk een kwestie van smaak is. Ik heb gemerkt dat het huidige geluid vrij dicht bij het Sky en Slam geluid ligt.

Wellicht heb je gemerkt dat bij de default instellingen door een bug de equalizer niet werkt. Als je de stereo+ sectie activeer verhelp je het probleem.

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #10 on: December 08, 2016, 04:03:12 pm »
Ik heb de Qmod software vandaag op de achtergrond mee laten lopen. Heb het vanochtend om 8:00 uur gestart tot nu toe (16:00) het blijft stabiel lopen zonder uitval of rare dingen. Clipper werkt in ieder geval veel beter dan op de hardware. Hij kan ook flink luid gaan heb ik al gezien. RDS erbij en hij zou ''on-air'' kunnen ?

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #11 on: December 08, 2016, 09:20:51 pm »
Een tijdje geleden heb ik mij eens verdiept in RDS maar kreeg geen werkend resultaat. Verschillende bronnen gevonden allemaal in c of c++, heb deze getracht te vertalen naar go maar het werkte niet, ik heb het toen maar laten liggen. Ik heb al gezien dat er veel add-ons zijn die een zeer uitgebreid RDS leveren. Ik vraag mij dus af of ik het wiel opnieuw moet uitvinden, een station kan denk ik veel eenvoudiger een add-on installeren als ze RDS willen hoewel het voor een lokale zender weinig extra's toevoegt en voor een internet station heeft het in het geheel geen nut. Ik zie dat de landelijke zenders alleen een zender ID uitzenden met de tijd. Maar wellicht als ik volgend jaar weer zin krijg duik ik er weer even in, misschien lukt het mij dan alsnog.

Een vraag: gebruik je de ASIO driver?

Offline HvM

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: GUI versie
« Reply #12 on: December 09, 2016, 10:49:05 am »
Nee mijn geluidskaart ondersteund geen ASIO,..