Author Topic: echo  (Read 3432 times)

Offline Mike

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
echo
« on: November 24, 2016, 08:40:56 pm »
Hi,
Ik hoor een echo.
Moet ik iets aanpassen in de mixer settings?

Offline djmtb

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: echo
« Reply #1 on: November 24, 2016, 09:34:54 pm »
waarom is er geen versie voor op xp? er zijn nog genoeg mensen die een pc hebben staan met windows xp daar we alles mee uittesten maar waarom steeds maar met de nieuwe besturing systems van windows ik begrijp dat niet,het zal ook wat voor de xp gebruikers zijn denk daar is over na.

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: echo
« Reply #2 on: November 25, 2016, 02:53:59 pm »
Hi Mike,

Als je een echo hoort vermoed ik dat je een deel van het ingaande signaal hoort.
Je zou eens kunnen kijken naar de mixerinstellingen van windows.

Groeten,
Cor

Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: echo
« Reply #3 on: November 25, 2016, 03:04:04 pm »
Hi djmtb,

Dat er vermeldt staat dan het programma geschikt is voor win7, 8, 8.1 en 10 betekent in dit geval dat ik geen mogelijkheid heb om te testen op XP.
Het houdt niet in dat het niet zal werken. Ik denk dat er een grote kans is dat het werkt. Test het uit en laat het weten hier dan weet een ander het ook.

Bedenk wel dat PC's met XP doorgaans oudere machines zijn en vaak geen 64 bit zijn. De GUI versie is in 64bit en vraag een snelle PC, zeker als je ASIO wilt gebruiken.
De console versie is in dit geval de beste keuze.

Groeten,
Cor


Offline Mike

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: echo
« Reply #4 on: November 25, 2016, 08:16:23 pm »
Wat zou ik moeten aanpassen?
Zodra uj de Qmod Audio schuif omhoog gooi gaat het mis en hoor ik alles door elkaar.


Offline corb

  • Developer
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: echo
« Reply #5 on: November 26, 2016, 07:56:30 pm »
Ik vermoed dat het volgende gebeurt:
VCL stuurt het geluid naar de windowsmixer en dan naar de default uitgang (Giga HD)
Qmod pikt het signaal van VLC op, verwerkt het audio en stuurt het geluid dan ook naar de windowsmixer en zo naar de default uitgang en je hoort het nog een keer maar dan vertraagd.

Als je zowel de afspeelsoftware als de processing op 1 PC laat draaien moet je een hulpmiddeltje gebruiken om de uitgang van VLC om te leiden naar de ingang van Qmod.
Dat kun je proberen met een virtuele audiokabel.

Je stel het dan zo in dat de uitgang van VLC naar de virtuele kabel ingang gaat en de kabeluitgang weer naar de ingang van Qmod. Bij Qmod kun je dat instellen bij devices in config.
Hoe je het instelt bij VLC weet ik niet, ik heb het programma niet.
Hieronder is een link naar een stukje freeware dat je daarvoor kan gebruiken.
http://vb-audio.pagesperso-orange.fr/Cable/index.htm

Ik gebruik voor Qmod een andere PC dan de audiobron.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.